Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Warszawa: Ile będzie kosztować metro na Białołękę?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-03-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Warszawa: Ile będzie kosztować metro na Białołękę?
fot. WU
Radni dzielnicy Białołęka jednogłośnie poparli skierowanie II linii metra za Trasę Toruńską. Ostateczny głos należy jednak do władz miasta. Ile wyniesie koszt budowy w przypadku zmiany przebiegu?

Obowiązujące w tej chwili plany zakładają, że II linia metra zakończy się na osiedlu Bródno w dzielnicy Targówek. Władze i radni Białołęki od dłuższego czasu zabiegają o zmianę lokalizacji stacji końcowej – żeby linia metra nie kończyła się na Bródnie przy Rembielińskiej, gdzie już są tramwaje, tylko prowadziła na drugą stronę Trasy Toruńskiej. Nowa stacja końcowa Grodzisk miałaby znaleźć się w rejonie węzła drogowego Trasy Toruńskiej (S8), przyszłej Trasy Olszynki Grochowskiej i ul. Głębockiej.

 

Pod koniec zeszłego roku wyniki swoich analiz przedstawił działający na zlecenie miasta Transprojekt Gdański. Założono dwa warianty rozwoju demograficznego wschodniej Białołęki, odpowiadające chłonności terenu – pośredni z liczbą mieszkańców wynoszącą 120 tys. i docelowy z 200 tys. mieszkańców. Jak zauważyli eksperci, przy takich założeniach można myśleć o skierowaniu metra na Białołękę – zarekomendowali oni „rozdwojenie” linii metra. Jednocześnie autorzy zauważyli, że prognozy są zawyżone i mogą prowadzić do błędnych wniosków.

 

Transprojekt od razu przyjął dalsze wydłużenie linii metra na północ. W opracowaniu założono, że dokończenie II linii metra w dotychczasowym kształcie (16 km), bez odnogi na Gocław, kosztować będzie nieco ponad 10 mld zł (dla porównania 6-km centralny odcinek to koszt 4,4 mld zł). Przy szacowaniu kosztów zmiany przebiegu przyjęto, że koszt budowy 1 km metra wynosi 600 mln zł [1]. W przypadku realizacji metra na poziomie +1 (wiadukt) przyjęto koszt w wysokości ok. 400 mln zł na km.

Jak podali autorzy, wartość analizowanego odcinka na Bródnie w dotychczasowym śladzie (od stacji Trocka) wynosi ok. 2,4 mld zł – podobnie wypada koszt przeniesienia stacji końcowej w rejon Głębockiej. W przypadku rozgałęzienia i przeciągnięcia metra na północ koszty wzrastają do 8,3 mld zł.  

 

Caly artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5